top of page

KÖPVILLKOR

Kontakta oss om Du har några frågor på info@tommre.com och vill veta mer om våra produkter så som ES-TERRASSVÄRMARE

​

1. Köp 

Vid beställning godkänns avtal om köp först när TOMMRE AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas normalt inom 24 timmar eller senast inom tre dagar efter att beställning mottagits av TOMMRE AB. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att ångra köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. TOMMRE AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att komplett betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste Du vara över 18 år.

​

2. Priser

I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som TOMMRE AB inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad ångra köpet.

 

3. Frakt 

Frakt debiteras med 750 kr. 

​

4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor

​Klarna

​

5. Leveranser

Beställningar som görs före klockan 12.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och skickas normalt inom 1 vecka inom Sverige.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att ångra köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe alternativt skickas som post.

6. Leveransförseningar 

​Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det förekommer frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar Dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att ångra köpet utan kostnad vid leveransförsening.

7. Transport 
TOMMRE AB ansvarar för transport till Dig som kund. Du och transportföretaget ansvarar för transporten vid eventuell retur till oss. 

8. Skadade varor 
När Du får Dina varor är det viktigt att Du kontrollerar Din beställning omgående. Har Du mottagit en felaktig eller skadad vara, vänligen kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@tommre.com alternativt via telefon +46 (0)35 777 18 90.

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att Du som kund har rätt att ångra Ditt köp inom 14 dagar efter det att Du har mottagit varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Som kund hos oss erbjuder TOMMRE AB även bytesrätt inom 30 dagar från det att Du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter.

​

10. Reklamationer 
Om Du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi Dig snarast kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post info@tommre.com eller telefon +46 (0)35 777 18 90 innan Du skickar något. Bifoga kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att det är Du som ansvarar för frakten till oss.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.   

11. Återbetalningar 
Återbetalning sker via Klarna. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har erhållit och godkänt returen.

 

12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som är utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeure enligt nedan.

 

13. Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner Du att vi lagrar och använder Dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som Du förväntar Dig av oss. I enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning har Du rätt att få den information som vi har registrerat på Dig. I det fallet att Du anser den vara felaktig eller irrelevant kan Du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice via e-post info@tommre.com eller telefon +46 (0)35 000 00. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår privacy policy).   

 

14. Ej uthämtat paket

Om Ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till Dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress som Du angivit är korrekta. Ej uthämtat paket återbetalas ej.

 

15. Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där Du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm. 
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Som konsument kan Du även vända Dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när Du handlat på nätet.
Länk: ec.europa.eu/odr 
Då kommer Du till: "European Commission official website. The Online Dispute Resolution website is an official website managed by the European Commission dedicated to helping consumers and traders resolve their disputes out-of-court."

bottom of page